23 november 2010

Jobb

För er som inte vet jobbar jag på en bensinstation i .  Det har jag gjort i nästan hela mitt yrkesverksamma liv. Jag har korta perioder gjort annat också.

Så var  det det jag drömde om när jag var ung. Att när jag blir stor ska jag sälja grovsnus,spolarvätska,godis och en och annan liter med mjölk..... Nej det var det inte.

Men jag tycker att mitt jobb är okej. Det är inte så att jag längtar till jobbet och funderar på vilka utmaningar som möter mig imorgon. Jag får inga kickar av att jag gjort något för världen eller någon utsatt människa.

Nej det rullar på.  Jag vet på ett ungefär vad som ska ske varje dag. Jag har ju med människor att göra så man blir väldigt bra på att ta folk, och ju grinigare en kund är destå trevligare blir jag.:)

Nej jag är ingen kärnfysiker;) och även om man ibland vill byta jobb så vill jag ändå ha något liknande.

Därför har jag en  tes jag tror på.

Att om man har ett arbete som inte är så spännande och utvecklande, då måste man ha en intressant fritid. Där man stimulerar sitt liv.

Det kan ju vara precis vad som helst, för mej är det hundar,inredning och trädgård, och de går i perioder.
Jag håller inte på med trädgård på vintern tex.Pengarna sätter ibland stop för mina inrednings planer och ibland tryter orken för att trimma och träna hund.

 Förr var det hundar och hästar. Men sen barnen kom så strök jag hästar. Ja förrutom Frejas lilla häst.
Barnen anser jag inte är något intresse, men man kan ju ha ett gemensamt intresse tex om barnen utövar någon sport.
Nu menar ju jag inte att ni som har spännande jobb har eller ska ha tråkigt på fritiden.:)

Jag tror alla har tid för ett intresse det handlar mer om att hitta ett, och ta sig tid. Jag tror tex att jag aldrig kommer att hitta en ledig stund för träning,jag borde, jag tänkte men än har det alltid kommit nåt emellan

Ha det gött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar