26 november 2010

Fredag

Blogga inget igår ser jag, nej för jag hann inte var till Karlstad med mamma. Först en sväng på Ikea för att köpa block ljus, det var helt slut på de vita...... Men där på en hylla hade en kund ångrat sig och ställt 4 st som jag snabbt norpa åt mej.

Sen mot Panduro för att köpa pyssel till mig och barnen.Jag ska få till en stor krans att hänga övar ett bord.  Sen en sväng på Boulevard, min favorit inredningsbutik tror jag. Där blev det lite mer plock och ljusdekoration er:En ny advents stjärna och lite annat tjafs. Sen vidare till solareturen och gengåvan. Det är två stora secondhand butiker/ loppis. Jag har väl inte varit något jättefan av loppisar förrut men jag börjar lära mig.
Hitta en jättefin gammal Julkrubba för 30kr. Fina glöggmuggar och några tomtar och änglar till Barnen.

Så eftermiddag och kvällen gick åt till att sy färdigt gardinerna. De blev jättefint och köra och hämta barn hos vänner. Fixade färdigt Adventsljusen men kransen fick jag inte till.

Den enda som inte var nöjd med dagen var Doris. Korta promenader och röj i trädgården. Det är inte hennes melodi för en bra dag. Men men så är det att ha hund vissa dagar säger man. Gå och lägg dig, mer än man borde. Jag får kompensera henne idag.

Nej nu ska jag ta tag i min krans ha det gött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar