21 november 2010

God morgon

Varför vaknar man kl 5 på en söndag.( Det finns ingen frågetecken knapp på datorn den har någon gullig unge pillat bort)  Jag är sjuk jag behöver sova... Men hundens behov av vatten och att få gå ut och bajsa var mer akut. Det var väl tacoköttfärsen som gjorde sig påmind.

Man vaknar tydligen av ljud som man inte är van av att höra.Barnen kommer ofta ner någongång under natten och lägger sig hos oss. Det märker jag aldrig över huvudtaget. Men Doris som också har ett eget rum, hennes lågmälda pip vaknar jag av.
Ja hunden sover i eget rum, det började med att hon sov i vårat sovrum från den dagen hon flyttade hit. Och i början var det även i sovrumet hon fick vara när vi inte var hemma. Vilket var väldigt praktiskt med allt farligt som två barn sprider runt i ett hus som man inte vill att en valp ska tugga i sig.

Sen bestände vi oss för att byta sovrum, men det ville inte Doris så när vi släcker ner för att gå och lägga oss så springer hon in på "sitt" rum.Och om jag inte stänger dörren så blir hon orolig och springer upp och ner för trappan tills jag stänger  in henne.   Så hon vill väl ha det så.

Vi har inte våran Pappa Nicke hemma denna helgen han jobbar kvar i Norge.  Det händer väl inte så ofta att han gör det men denna helgen gör han det. Jagklarar mig Philip och Dennis likaså men Freja hon längtar efter sin pappa. Hon frågar met hela tiden om när kommer han hem. Funderar på att ta fram ett kort på honom och sätta det i en ram som hon kan ha på sitt rum. Vet att vissa skillsmässobarn har det. Ja vi får se hur jag gör.

Ha det gött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar